Wednesday, October 21, 2009

DATUK HAJIJI SARAN NELAYAN TRADISIONAL DIBERI ELAUN SARA HIDUP

Oleh: Barnard Yaang & Syarmilah Salleh, (DE:21/10/09)
Tuaran: Menteri Kerajaan Tempatan dn perumahan Datuk Hajiji Noor hari selesa mencadangkan supaya Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani meminda dasarnya untuk memasukkan nelayan tradisional dalam pengagihan Elaun Sara Hidup katanya, Ini penting kerana di Sulaman, tempat beliau menjadi Wakil Rakyat, terdapat beratus-ratus nelayan tridisional yang tidak layak mendapat elaun biayaan Persekutuan itu.Untuk layak mendapat elaun itu,Nelayan harulah memiliki enjin sangkut.Tetapi disebabkan miskin, mereka tidak mampu membeli alat itu dn seterusnya menghalang mereka daripada peluang untuk meningkatkan taraf hidup.

1 comment:

  1. Sepatutnya dilakukan lama dahulu, tetapi malangnya.. banyak kekangan yang terpaksa dilalui. Mudah-mudahan nasib nelayan-nelayan kecil ini akan lebih terbela nanti.

    ReplyDelete

PENAFIAN/DENIAL

PENAFIAN/DENIAL Sebarang maklumat, artikel, gambar, pandangan atau bahan penulisan yang tertera dalam blog ini, YANG bukan ditulis atau disediakan oleh pemilik blog. Adalah menjadi tanggungjawab atau liabiliti sepenuhnya penyumbang atau penghantar bahan berkenaan dan pemilik blog menafikan sebarang tanggungjawab atau liabiliti ke atas bahan tersebut....Terima ksih